Principiile privind protecția datelor pentru programul de loialitate destinat clienților Kaufland „Kaufland Card“ conform Art. 13 din Regulamentul General de Protecție a Datelor 679/2016, denumit în continuare RGDP
Ianuarie 2024
Programul destinat clienților Kaufland „Kaufland Card” este un program individual de loializare a clienților, în care vă puteți înscrie pentru a beneficia de diferitele avantaje ale acestuia. Următoarele principii de protecție a datelor au rolul de a vă oferi informații detaliate și transparente cu privire la prelucrarea și utilizarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, în momentul participării la programul destinat clienților „Kaufland Card”.
Pentru utilizarea paginii de internet www.kaufland.ro și a paginii de internet www.pentrumine.kaufland.ro, dar și a funcției E-charge din aplicația Kaufland, disponibilă utilizatorilor de card digital se aplică și principiile privind protecția datelor prezentate pentru fiecare dintre pagini/funcția E-charge. Prelucrarea datelor cu caracter personal se va realiza în scopul îndeplinirii obligațiilor din contractul încheiat cu utilizatorul. Prin intermediul programului Kaufland Card vă putem oferi servicii personalizate. Acest serviciu include, pe lângă ofertele speciale, personalizate în funcție de nevoile și dorințele dumneavoastră, înscrierea automată la anumite concursuri și campanii cu premii, acumularea de stele digitale, reduceri și promoții speciale, participarea la sondaje de opinie. Din punctul nostru de vedere, acest lucru reprezintă pentru dumneavoastră o reală valoare adăugată.
1. Operatorul, în sensul art. 4, punctul 7 RGPD
Kaufland România S. C. S. (denumit în continuare Kaufland)
Strada Barbu Văcărescu nr. 120-144
CP 020284 Bucureşti, sector 2
Telefon: 0372 090 000
E-mail: office@kaufland.ro
2. Procesul de înregistrare
Pentru participarea la programul destinat clienților Kaufland „Kaufland Card”, trebuie să vă înregistrați o singură dată.
Pentru a participa există două posibilități.
Pe de o parte, puteți descărca aplicația mobilă Kaufland – Oferte și noutăți și să parcurgeți procesul de înregistrare. Ulterior, utilizați aplicația drept card digital de client.
Pe de altă parte, puteți solicita emiterea unui card în formă fizică în orice magazin Kaufland, la biroul de informații.
2.1 Utilizarea unui card fizic
Dacă doriți să folosiți un card fizic, îl veți obține la biroul de informații din magazinul dumneavoastră Kaufland. Apoi înregistrarea dumneavoastră se va derula prin intermediul unei tablete de la biroul de informații. Un angajat vă va sta la dispoziție pentru a vă ajuta.
2.2 Utilizarea unui card digital Kaufland în aplicația Kaufland – Oferte și noutăți
O altă posibilitate este utilizarea cardului digital Kaufland Card din aplicația mobilă Kaufland- Oferte și noutăți. Pentru aceasta, trebuie să descărcați aplicația mobilă Kaufland – Oferte și noutăți și să vă înregistrați, completând formularul de înregistrare pentru Kaufland Card sau utilizând metoda de autentificare cu Google sau cu Facebook.
2.3 Crearea unui cont de client Kaufland
Indiferent de opțiunea pe care vreți să o utilizați, procesul ulterior privind colectarea datelor este similar. După completarea formularului de creare cont, veți primi pe e-mail sau pe numărul de telefon un cod de verificare pentru a finaliza înregistrarea în programul Kaufland Card. În cazul în care nu veți introduce codul de verificare transmis, contul dumneavoastră nu va fi creat. Ca parte a procesului de înregistrare, se va crea un cont de client Kaufland și datele dumneavoastră vor fi asociate unui ID de utilizator de card Kaufland.
2.4. Utilizarea cardului Kaufland și analiza datelor observate
Când utilizați un cont de client Kaufland Card, scanând Kaufland Card digital sau fizic la casa de marcat, înaintea efectuării plății, Kaufland va înregistra şi asocia contului utilizatorului întreg conținutul bonului fiscal, de exemplu și fără a se limita la: magazinul vizitat, produsele achiziționate, tipul acestora, numărul de bucăți şi valoarea fiecărui produs, reducerile şi promoțiile oferite, valoarea totală a bonului, precum și ora plății și modalitatea de plată.
2.5. Furnizarea de promoții personalizate
Prin analiza acestor date determinăm o posibilă conexiune între una sau mai multe date cu caracter personal și interesele utilizatorului Kaufland Card în ceea ce privește produsele noastre. Folosim metode matematico-statistice pentru a determina această relație. În acest scop, datele dvs. personale sunt comparate cu datele altor clienți. Pe baza acestei comparații, putem deduce apoi alte produse și promoții de care s-au interesat și alți clienți cu interese comparabile și care ar putea să vă intereseze și pe dumneavoastră și vă putem furniza oferte personalizate, în măsura în care ați consimțit la acest tip de prelucrare. Cu toate acestea, în acest caz nu sunt luate decizii automate, în sensul art. 22 din RGPD.
În plus, când veți utiliza aplicația mobilă Kaufland în calitate de utilizator de card digital Kaufland sau când vă veți conecta cu contul Dvs. de client Kaufland Card fizic pe www.pentrumine.kaufland.ro sau pe tableta de la biroul de informații din magazin, vom înregistra interacțiunea dumneavoastră cu aplicația mobilă și aceste website-uri dacă ne-ați acordat consimțământul în acest sens (a se vedea punctul 4.1. din Politica de confidențialitate a www.pentrumine.kaufland.ro, respectiv punctul 8.1. din Politica de confidențialitate a www.kaufland.ro), de exemplu și fără a se limita la: tipul și volumul de produse pe care le-ați introdus în lista de cumpărături digitală, perioada de utilizare, promoțiile personalizate vizualizate și activate, istoricul accesării cardului digital Kaufland, elementele pe care ați făcut clic, magazinul selectat, data și ora la care ați utilizat un cupon de reducere. De asemenea, vom colecta informații despre sistemul de operare utilizat și vom identifica dispozitivul. Aceste informații colectate vor putea fi corelate cu informațiile specifice contului de client Kaufland Card în vederea îmbunătățirii experienței în cadrul programului de loialitate și pentru a vă putea transmite promoții și informații personalizate, exclusiv în situația în care ne-ați acordat consimțământul în acest sens.
În urma utilizării cardului digital sau fizic Kaufland, a conectării în contul de client Kaufland Card, Kaufland va putea realiza o analiză a activității dumneavoastră și va putea afișa în aplicația mobilă Kaufland informații individualizate și promoțiile personalizate bazate pe datele astfel observate despre dumneavoastră.
2.6. Înscrierea automată în concursurile desfășurate prin intermediul aplicației Kaufland Card
Numărul dumneavoastră unic de Kaufland Card poate fi înscris automat și în cadrul unor concursuri sau campanii cu premii atunci când Kaufland organizează astfel de evenimente și dacă sunt îndeplinite condițiile înscrise în Regulamentul fiecărei campanii în parte.
3. Tipul datelor cu caracter personal
Înregistrarea contului de client Kaufland Card- pentru înregistrarea contului, vom colecta doar informațiile obligatorii, precum numele și prenumele dumneavoastră, adresa de domiciliu (cel puțin localitate, stradă, număr), data nașterii (în scop de identificare și pentru verificarea dreptului de participare al minorilor), parola aleasă personal (pentru înregistrarea în Kaufland Card) și adresa de e-mail sau numărul de telefon (pentru procedura de autentificare și transmiterea de informații și oferte).
În măsura în care alegeți opțiunea de înregistrare cu contul de Google sau Facebook, aceste entități ne vor pune la dispoziție următoarele categorii de date, care vor fi alocate contului de utilizator Kaufland Card:
· ID-ul numeric al rețelei sociale;
- prenumele și numele de familie;
- sexul;
- numele de utilizator pentru Google, respectiv Facebook;
- dacă a fost verificat (verified) contul, de exemplu, „Da“;
- linkul către profilul public pentru serviciul selectat al rețelei sociale.
Ca urmare a utilizării cardului Kaufland Card, atât în format fizic cât și cel în format digital, colectăm, stocăm și utilizăm datele observate despre istoricul achizițiilor efectuate, în măsura în care ați scanat Kaufland Card la casa de marcat, aceste date se pot referi la: magazinul vizitat, produsele achiziționate, tipul acestora, numărul de bucăți şi valoarea fiecărui produs, reducerile şi promoțiile oferite, valoarea totală a bonului, precum și ora plății și modalitatea de plată. De asemenea, în categoria datelor observate despre dumneavoastră intră și datele referitoare la: tipul și volumul de produse pe care le-ați introdus în lista de cumpărături digitală, perioada de utilizare, promoțiile personalizate vizualizate și activate, istoricul accesării cardului digital Kaufland, elementele pe care ați făcut clic, magazinul selectat, data și ora la care ați utilizat un cupon de reducere.
4. Scopul procesării datelor
Scopul procesării datelor în contextul participării la programul destinat clienților Kaufland „Kaufland Card” este reprezentat de loializarea clienților prin colectarea stelelor digitale, notificarea utilizatorului cu informații personalizate referitoare la oferte și promoții, îmbunătățirea continuă a funcționalității și configurarea într-un mod simplu a programului „Kaufland Card”, colectarea de stele digitale, monitorizarea utilizării neconformare a Kaufland Card, asigurarea unor măsuri de securitate a sistemului corespunzător Kaufland Card, asigurarea furnizării unui răspuns la solicitările adresate centrului de relații clienți, desfășurarea de operațiuni de analiză statistică a datelor utilizatorilor Kaufland card, inclusiv prin participarea la sondaje de opinie sau prin înscrierea automată la anumite campanii cu premii sau concursuri organizate de Kaufland.
În cazul înscrierii automate într-o campanie sau concurs cu premii, utilizatorul poate fi contactat de către Kaufland în vederea comunicării statutului de câștigător prin mijloacele de comunicare pe care le are la dispoziție în baza datelor din contul Kaufland Card al clientului. Acestea pot fi notificări de tip push în cazul utilizatorilor care și-au acordat consimțământul în acest sens, e-mail sau SMS, în condițiile din Termenii și Condițiile de utilizare Kaufland Card .
În plus față de declarația de participare, utilizatorul își poate da consimțământul pentru primirea de mesaje publicitare și informări opționale ale programului (vezi pct. 7), având ca scop informarea utilizatorului cu privire la ofertele speciale și comunicarea unor aspecte legate de evenimente, precum e-mail pentru ziua de naștere și informații adaptate în funcție de comportamentul individual al consumatorului prin canalele de comunicare: e-mail, sms, căsuța poștală, mesaje push notification în aplicația mobilă Kaufland – Oferte și noutăți.
De asemenea, utilizatorul de card digital sau fizic își poate da consimțământul pentru corelarea informațiilor despre comportamentul său în aplicația mobilă Kaufland și pe website-urile Kaufland cu informațiile din contul său Kaufland în vederea analizei extinse a comportamentului său digital, având drept scop îmbunătățirea experienței în cadrul programului de loialitate și a transmiterii de promoții și informații personalizate.
Adresa de e-mail a utilizatorului poate fi procesată în vederea transmiterii unor comunicări referitoare la validarea adresei de e-mail la momentul creării contului, comuncări privind participarea la concursuri, modificarea Condițiilor de Utilizare a Programului de Loialitate pentru Clienții Kaufland („Condiții de Utilizare”) sau a unor notificări cu privire la încălcarea Condițiilor de Utilizare. În același sens, numărul de telefon al utilizatorului Kaufland Card poate fi folosit pentru transmiterea de comunicări de tipul celor de mai sus, sau de comunicări de marketing, pentru acestea din urmă doar în măsura în care utilizatorul a consimțit în mod expres la primirea de astfel de notificări.
5. Temeiul juridic al prelucrării de date
Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în vederea obținerii Kaufland card este reprezentat de art. 6 alineatul 1 b) al RGPD având în vedere că datele clienților vor fi prelucrate pentru executarea unui contract, prevederile acestui contract sunt cele stabilite și agreate în Termenii și condițiile Kaufland Card.
Datele de contact (e-mail sau număr de telefon) furnizate de către dumnevoastră la crearea cardului fizic sau digital, vor fi folosite pentru:
- verificarea contului prin intermediul unei proceduri de double opt-in, care presupune transmiterea unui cod de verificare către adresa de e-mail sau numărul de telefon pentru a putea asigura acuratețea datelor furnizate la crearea contului.
- Atribuirea unui nume de utiliziator în contul Kaufland Card.
Temeiul legal al prelucrării datelor în acest caz este reprezentat pe de o parte de art. 6 alin. (1) lit. b din RGPD și art. 6 alin. (1) lit. c din RGPD privind obligația operatorului de a implementa măsuri pentru asigurarea exactității datelor colectate și prelucrate.
Data nașterii – este colectată și utilizată pentru verificarea eligibilității participării la programul de loializare, având în vedere dispozițiile termenilor și condițiilor Kaufland Card. Temeiul prelucrării acestei categorii de date este reprezentat de art. 6 alin. (1) lit. b din RGPD – contractul.
Stelele digitale - Temeiul prelucrării datelor aferente colectării stelelor digitale este reprezentat de art. 6 alin. (1) lit. b din RGPD – contractul reprezentat de termenii și condițiile acceptate de utilizatorii Kaufland Card.
În ceea ce privește adaptarea ofertelor noastre la interesele dumneavoastră individuale în cel mai bun mod posibil, analizăm datele referitoare la istoricul dumneavoastră de cumpărături tot în temeiul art. 6 alineatul 1 lit b) al RGPD.
Fuzionarea profilului de consum cu alte informații de utilizare digitale poate fi realizată în baza art. 6 alin. 1 lit. a) RGPD, în măsura în care se acordă un consimțământ valabil conform art. 4 nr. 11, art. 7 RGPD.
Comunicare mesaje publicitare - Dacă un utilizator își dă consimțământul pentru comunicarea mesajelor publicitare și a informărilor opționale prin intermediul canalelor de comunicare: e-mail, sms, căsuță poștală, push notification, acest tip specific de consimțământ reprezintă temeiul juridic pentru prelucrarea datelor, conform art. 6 alineatul 1 a) RGPD.
În cazul în care setați aplicația să primească notificări push, puteți primi din partea Kaufland astfel de comunicări – prelucrarea se realizează în temeiul consimțământului exprimat prin activarea notificărilor de tip push – art. 6 alin. (1) lit. a din RGPD.
Sondaje de opinie - Transmiterea sondajelor de opinie se va face în temeiul art. 6 alineatul 1 lit. f) al RGPD.
Dacă un utilizator își dă consimțământul pentru analiza comportamentului digital în Kaufland Card, în aplicația mobilă sau pe website-ul www.pentrumine.kaufland.ro, datele aferente contului său de client pot fi corelate cu comportamentul său digital pentru a spori relevanța personalizării în cadrul programului de loialitate în urma analizelor interne efectuate, cu condiția ca utilizatorul să își dea consimțământul și pentru corelarea tuturor acestor date. Interesul legitim al Kaufland este de a asigura clienților săi o experiență plăcută în utilizarea programului și de a configura programul Kaufland card într-un mod util.
În ceea ce privește înscrierea automată la unele dintre concursurile și campaniile derulate prin intermediul Kaufland Card atunci când sunt îndeplinite condițiile de participare și contactarea câștigătorilor, temeiul prelucrării este art. 6 alin. (1) lit. b) din RGPD, înscrierea automată la concursuri fiind unul dintre beneficiile acordate utilizatorilor de Kaufland Card, iar scopul contactării constă în informarea utilizatorilor cu privire la premiul câștigat.
Temeiul prelucrării adresei de e-mail în vederea informării persoanei vizate în calitatea sa de utilizator cu privire la modificarea Condițiilor de Utilizare sau în vederea transmiterii unor notificări ce țin de aderarea la Programul de Loialitate pentru Clienții Kaufland este art. 6 alin. (1) lit. b) RGPD (executarea Contractului).
În vederea implementării de măsuri de securitate pentru asigurarea confidențialității datelor colectate și prelucrate, sunt implementate măsuri pentru asigurarea corectitudinii datelor (autentificarea cu doi factori, în sensul în care la crearea unui cont Kaufland Card, pentru a putea definitiva procesul de creare cont este necesară confirmarea adresei de email/a numărului de telefon). Prelucrările aferente informațiilor stocate în log-urile de utilizare a aplicației sunt efectuate în temeiul art. 6 alin. (1) lit. f din RGPD – interesul legitim al operatorului de a asigura respectarea principiului confidențialității datelor colectate.
Monitorizare utilizare neconformă - Temeiul pentru prelucrarea datelor utilizatorilor în vedere monitorizării utilizării neconforme a Kaufland Card este reprezentat de interesul legitim al operatorului de a asigura respectarea termenilor și condițiilor de utilizare – art. 6 alin. (1) lit. f din RGPD UE. Monitorizarea utilizării neconforme are în vedere inclusiv cupoanele alocate de utilizatori prin funcționalitatea scanării codului QR pentru alocare cupon/introducerea codului alfanumeric pentru alocare cupon.
Asocierea altor carduri Kaufland card - Aplicația Kaufland permite asocierea unui număr de 5 carduri Kaufland în format fizic, contului de Kaufland Card digital, asocierea este realizată ca urmare a consimțământului utilizatorului – prelucrarea fiind întemeiată pe art. 6 alin. (1) lit. a din RGPD UE. Urmare a asocierii altor carduri în format fizic, istoricul de cumpărături asociat acestor carduri va fi folosit pentru analizele statistice asociate contului de utilizator Kaufland Card digital.
Revendicarea beneficiilor de la Parteneri în Kaufland Card - În plus, în calitate de participant la program, veți putea primi beneficii suplimentare de la parteneri prin intermediul aplicației Kaufland sau al conectării în contul Kaufland Card- de pe site-ul pentrumine.kaufland.ro. Dacă un beneficiu la un partener este valorificat, vom primi informații de la partenerii noștri cu privire la momentul în care ați revendicat beneficiul de la partener. Aceste informații sunt stocate în contul dvs. Kaufland Card și utilizate acolo pentru a analiza comportamentul dvs. de cumpărături și pentru a exploata beneficiile programului pe baza acestuia. Temeiul legal pentru aceasta este articolul 6 alineatul (1) teza 1 b) GDPR (implementarea contractului de beneficii pe care se bazează programul Kaufland Card). Cu toate acestea, partenerul nu primește date personale despre dvs. de la Kaufland.
Alocarea cupoanelor pe bază de cod QR/cod alfanumeric -pentru a permite alocarea de cupoane printr-o acțiune a utilizatorului, vom utiliza informații privind data și ora alocării, durata de valabilitate a cuponului, valoarea/descrierea cuponului și data valorificării cuponului, dacă a fost cazul, respectiv dacă a fost activat sau nu cuponul. Putem utiliza aceste informații, împreună cu informațiile privind istoricul achizițiilor aferente numărului de Kaufland Card pentru a-ți furniza oferte similare celor de care ai fost interesat în trecut. Trebuie să știi că folosim metode matematice și statistice pentru a determina posibilele interese ale tale, pe baza istoricului celorlalți utilizatori Kaufland Card, dar aceste metode nu presupun luarea de decizii automate. Temeiul legal pentru aceasta este articolul 6 alineatul (1) teza 1 b) GDPR (implementarea contractului de beneficii pe care se bazează programul Kaufland Card).
K-Scan - Pentru utilizarea funcției K-Scan în magazinele în care aceasta este disponibilă, următoarele date cu caracter personal sunt folosite când aceasta este utilizată în aplicația mobilă sau prin intermediul scannerului mobil: numărul Kaufland Card digital sau fizic, produsele scanate, ID-ul bonului fiscal. Produsele scanate utilizând funcția K-Scan sunt stocate în contul Kaufland Card în secțiunea ”Cumpărăturile mele”. Temeiul legal pentru aceasta este articolul 6 alineatul (1) teza 1 b) GDPR (implementarea contractului de beneficii pe care se bazează programul Kaufland Card).
Determinarea nivelului de încredere la folosirea K-Scan
Pentru a reduce riscul utilizării abuzive sau frauduloase a acestei funcții, Kaufland folosește un așa zis ”nivel de încredere” ca măsură de securitate.
Acesta este un algoritm care solicită casierului în mod aleatoriu verificarea conținutului coșului de cumpărături al clientului, parțial sau în totalitate. În acest caz, în ciuda scanării produselor de către client, când este necesară verificarea, în unele cazuri, casierul va trebui să rescaneze toate produsele din coșul cumpărături.
Pe baza verificării aleatorii, clientului i se va asocia un anumit nivel de încredere. Nivelul de încredere este asociat în baza de date numărului Kaufland Card al clientului care a folosit funcția K-Scan.
Dacă verificările efectuate punctual demonstrează un comportament fraudulos al clientului, Kaufland își rezervă dreptul de a lua măsurile necesare din punct de vedere legal.
Temeiul legal al prelucrării datelor în vederea stabilirii nivelului de încredere al clienților este reprezentat de interesul legitim al Kaufland – art. 6 alin. (1) lit. f din RGPD. Interesul legitim constă în furnizarea unui proces de scanare și plată optimizat clienților care folosesc această funcție și interesul de a preveni și identifica situațiile de utilizare neconformă sau frauduloasă.
K-Scan – analiză statistică - Pentru a determina modul în care K-SCAN este utilizat de clienții noștri și pentru a planifica oferta K-SCAN, se efectuează o evaluare non-personală, statică a comportamentului de scanare, în special câți clienți Kaufland Card folosesc K-Scannerul. Temeiul legal pentru această prelucrare este interesul legitim al Kaufland în conformitate cu articolul 6 alineatul (1) litera (f) RGPD. Interesul legitim provine din interesul Kaufland de a optimiza oferta pentru K-SCAN.
6. Beneficii participanți Kaufland Card
Oferte destinate utilizatorilor Kaufland Card: Participanții la program pot avea acces la oferte și la prețuri reduse la diferite produse promoționale sau grupe de mărfuri sau, de exemplu, la o reducere aplicată bonului.
Colectarea digitală de stele: Utilizatorul Kaufland Card digital poate acumula stele digitale, direct în aplicația mobilă. Pentru a acumula stele, utilizatorul trebuie să scaneze Kaufland Card digital la casa de marcat la fiecare sesiune de cumpărături. Stelele acumulate vor fi transferate digital în contul de client Kaufland al utilizatorului.
Participarea la concursuri și campanii cu premii atunci când înscrierea la acestea se face în mod automat: Membrii programului de loialitate Kaufland Card au posibilitatea de a fi înscriși automat în concursurile și loteriile publicitare pe care Kaufland le organizează dacă îndeplinesc criteriile specificate în regulamentul campaniei.
Folosirea stațiilor de încărcare a autovehiculelor electrice, prin intermediul funcției E-charge din Kaufland Card digital, conform termenilor și condițiilor de utilizare E-charge și a politicii de confidențialitate disponibile pe https://www.kaufland.ro/utile/avantaje/e-charge.html. Pentru a începe procesul de încărcare la una dintre stațiile de încărcare, trebuie să utilizați aplicația Kaufland pentru a vă identifica drept client Kaufland Card digital la stația de încărcare corespunzătoare folosind aplicația Kaufland și să începeți procesul de încărcare. Pentru a procesa procesul de încărcare, trebuie să vă înregistrați pentru funcția Kaufland Pay, modalitatea de efectuare a plăților în aplicație (vezi mai jos). În timpul procesului de încărcare, prelucrăm următoarele asociate ID-ului de utilizator Kaufland Card digital: data procesului de încărcare, cantitatea încărcată (kWh), puterea de încărcare (kW), începutul procesului de încărcare (data și ora), sfârșitul procesului de încărcare (data și ora), tipul de încărcător/conector utilizat. După finalizarea plății procesului de încărcare prelucrăm datele dumneavoastră și în scopurile menționate la punctul 2, cum ar fi posibilitatea de a vă oferi oferte special adaptate preferințelor și intereselor dvs. și participarea la campanii.
Kaufland Pay – Aplicația Kaufland permite și accesul la un serviciu de plată mobilă (Kaufland Pay), prin intermediul căruia puteți înregistra cardul dumneavoastră de credit sau de debit pentru a putea plăti serviciile legate de încărcarea autovehiculului electric la stațiile de încărcare.
Înregistrarea are loc direct în aplicația Kaufland și doar dacă selectați această opțiune. Pentru înregistrarea și utilizarea Kaufland Pay sunt necesare următoarele date: numărul cardului de credit sau debit, codul CVV/CVS și data expirării cardului. Aceste informații sunt introduse direct în sistemele certificate PCI-DSS și PCI 3DS ale platformei de plată și sunt stocate acolo în formă criptată.
Dacă înregistrarea pentru Kaufland Pay a avut succes, platforma de plată ne transmite un token sub formă numerică drept confirmare, pe care îl vom asocia contului dvs. de client Kaufland Card.
Dacă utilizați alte proceduri de autentificare, devin incidente și dispozițiile legate de protecția datelor ale furnizorilor respectivi (TouchID sau FaceID de la Apple).
K-Scan – Pentru utilizarea funcției K-Scan în magazinele în care aceasta este disponibilă, următoarele date cu caracter personal sunt folosite când aceasta este utilizată în aplicația mobilă sau prin intermediul scannerului mobil: numărul Kaufland Card digital sau fizic, produsele scanate, ID-ul bonului fiscal. Scopurile și temeiurile prelucrării datelor asociate utilizării acestei funcții sunt prevăzute la punctul 5 de mai sus.
Utilizarea codurilor pentru afișarea cupoanelor – Promoții personalizate sub formă de cupoane în secțiunea ”Cupoane pentru mine” pot fi obținute și prin intermediul unor coduri alfanumerice sau coduri QR, care, o dată scanate deblochează și afișează în contul utilizatorului un cupon de reducere.
7. Permisiunea pentru afișarea de reclame și avantaje ale programului – opțional
În primul rând, dorim să evidențiem faptul că participarea la program presupune comunicarea de oferte personalizate având în vedere comportamentul dumneavoastră de consum ca urmare a utilizării de către dumneavoastră a Kaufland Card.
Prin aderarea la Programul Kaufland Card, sunteți de acord cu faptul că vă vom trimite oferte individuale, informații și beneficii ale programului (de exemplu: promoții personalizate pentru nevoile dumneavoastră) printr-un canal de comunicare ales de dumneavoastră, precum e-mail, sms, căsuța poștală, mesaje push notification în aplicația mobilă bazate pe profilul de utilizator și pe comportamentul dumneavoastră de consum general. În acest sens vom analiza produsele pe care le-ați cumpărat, inclusiv comportamentul Dvs. digital, dacă ne-ați acordat consimțământul pentru analiza acestuia și corelarea cu datele specifice contului de client Kaufland și vom trage concluzii despre interesele dumneavoastră rezultate din acestea și, în cazul în care ne-ați acordat consimțământul pentru unul dintre canalele de comunicare de mai sus, veți putea să fiți informat prin aceste canale cu privire la oferte personalizate. Ofertele personalizate pot fi vizualizate și în aplicația mobilă Kaufland, în secțiunea Kaufland Card, în secțiunea Cupoane pentru mine, pentru telefoanele în limba română și My coupons center, pentru telefoanele în limba engleză.
De asemenea, pot fi create segmente diferite de clienți pe baza analizelor comportamentului lor la cumpărături pentru rațiuni statistice sau pentru furnizarea de promoții personalizate, în cazul în care utilizatoriiau consimțit la aceasta.
Acestea pot fi puse la dispoziție în mod anonimizat și partenerilor de media existenți, sub forma de analize statistice referitoare la ofertele afișate în aplicație pentru utilizatorii Kaufland Card. Pe baza acestor analize, Kaufland și partenerii săi media pot optimiza ofertele și comunicările de marketing și pot factura campaniile de media individuale partenerilor. Partenerii de media Kaufland nu au acces la date cu caracter personal și nu pot identifica un utilizator anume.
În plus, dacă ne-ați acordat consimțământul pentru unul sau mai multe dintre canalele de comunicare vă vom informa cu privire la modernizarea magazinului, pe care l-ați ales și vă vom felicita de ziua dumneavoastră.
Prin abonarea la newsletterul informativ general Kaufland, vom putea corela adresa Dvs.de e-mail cu cea de utilizator al programului de loialitate Kaufland Card și vă vom putea trimite informații despre programul de loialitate.
În orice moment puteți modifica canalele de comunicare alese, dar și retrage consimțământul dat pentru canalul de comunicare cu ocazia fiecărei comunicări prin e-mail sau sms sau apelând numărul de telefon al serviciului Relații Clienți 0800 080 888 sau direct din aplicația Kaufland – Oferte și noutăți. Astfel, comunicarea mesajelor publicitare și a informărilor opționale ale programului întemeiată pe consimțământul dumneavoastră va fi sistată imediat, cu efect pentru viitor. Puteți în continuare primi newsletter-ul general Kaufland, dacă v-ați acordat consimțământul în acest sens, cele două baze de date fiind separate.
În orice moment puteți modifica acordul dat pentru corelarea informațiilor referitoare la comportamentul Dvs. digital cu informațiile specifice contului de client Kaufland direct din aplicația Kaufland – Oferte și noutăți sau pe website-ul www.pentrumine.kaufland.ro. Astfel, din momentul imediat următor, comportamentul Dvs. digital nu va mai fi asociat datelor contului Kaufland Card pentru personalizarea experienței în cadrul programului de loialitate. Vă atragem atenția că retragerea consimțământului pentru corelarea informațiilor referitoare la comportamentul dvs. digital cu informațiile specifice contului de client Kaufland nu echivalează cu retragerea consimțământului cu privire la analiza consimțâmântului digital acordat ca urmare a utilizării aplicației mobile Kaufland Card sau website-urilor Kaufland.
Ca urmare a retragerii consimțământului pentru unul sau mai multe canale de comunicare, sau al celui pentru analiza comportamentului Dvs. digital, contul dumneavoastră de client Kaufland nu va fi șters sau închis automat.
8. Destinatar / Categorii de destinatari
Datele dumneavoastră cu caracter personal pot fi dezvăluite către terți din afara grupului Kaufland, în anumite condiții, în cazul furnizării de oferte personalizate. În mod excepțional, datele furnizate vor fi prelucrate de persoana împuternicită de către operator. Vă asigurăm că persoanelor împuternicite sunt supuse unui proces de selecție riguros conform obligațiilor contractuale prevăzute în articolul 28 din RGPD UE.
În cazul în care va fi necesară transmiterea parțială a cererii dumneavoastră către partenerii contractuali (respectiv furnizori în cazul solicitărilor referitoare la produse), pentru a o putea prelucra, solicitarea va fi trimisă anonim. În acest mod nicio terță parte nu va putea lua legătura cu dumneavoastră.
Dacă în cazuri individuale este necesar transferul datelor dumneavoastră cu caracter personal, vă vom informa în prealabil și în cazul în care va fi necesar, vom solicita consimțământul dumneavoastră.
În ceea ce privește Kaufland Pay - pentru a asigura faptul că sunteți titularul cardului vom transmite datele cardului catre furnizorul de servicii de plată, pentru ca acesta să vă confirme identitatea cu instituția bancară emitentă a cardului.
La utilizarea Kaufland Pay, platforma de plată va transmite datele cardului dumneavoastră către societatea noastră pentru procesarea plății.
9. Perioada de păstrare/ ștergerea datelor
Ștergem sau anonimizăm datele dumneavoastră cu caracter personal de îndată ce acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile pentru care le prelucrăm în conformitate cu prevederile prezentei Politici de Confidențialitate. De regulă, stocăm datele cu caracter personal ale utilizatorului Kaufland Card (nume, adresă, alte date de profil, date de contact) pe durata efectivă a participării la programul de loialitate Kaufland Card, pentru a putea acorda utilizatorilor Kaufland Card acces la beneficiile rezultate ca urmare a aderării la program. Datele de tranzacționare ale participantului vor fi anonimizate după 37 de luni.
De asemenea, în cazul în care participantul la programul de loialitate Kaufland Card utilizează cardul exclusiv în scopul obținerii de cupoane sau promoții limitate la o singură utilizare (de tipul cupoanelor care permit obținerea unui produs gratuit sau la un preț de 0,01 lei), datele asociate acestor conturi, care au fost create strict cu scopul de a beneficia de cupoane/promoții vor fi șterse în termen de 3 luni de la data creării contului, pentru a asigura exactitatea și acuratețea bazei de date cu participanții la programul de loialitate Kaufland Card. Și în acest caz rămâne valabil termenul de preaviz prevăzut mai jos.
În cazul în care participantul la programul de loialitate Kaufland Card este inactiv timp de 24 de luni, respectiv dacă acesta nu își folosește deloc cardul Kaufland fizic și/ sau digital în această perioadă, îl vom notifica prin transmiterea unui e-mail la adresa de e-mail cu care s-a înregistrat în cadrul programului de loialitate Kaufland Card sau prin transmiterea unui SMS la numărul de telefon cu care s-a înregistrat în cadrul programului, atunci când este cazul, cu privire la ștergerea contului aferent cardului Kaufland și a tuturor datelor aferente acestuia care urmează să aibă loc in termen de 14 zile de la primirea notificarii („termen de preaviz”). În acest din urmă caz, participantul la programul de loialitate Kaufland Card se poate opune ștergerii contului aferent cardului Kaufland dacă în termenul de preaviz își utilizează din nou cardul Kaufland digital sau fizic într-un magazin Kaufland. Ulterior ștergerii datelor aferente cardului Kaufland, acestea nu pot fi restabilite.
- Informațiile despre promoțiile alocate unui anumit cont Kaufland Card la un moment dat, când au fost activate și dacă au fost utilizate la casa de marcat de către clientul deținător al acelui cont Kaufland Card vor fi șterse din sistemul de gestiune Kaufland Card, după o perioadă de 37 de luni, fără a fi posibilă referirea ulterioară la acestea în cazul unor eventuale reclamații.
- Promoțiile create și alocate către toți clientii sau personalizat, ce articole au conținut, ce mecanism și valabilitate au avut vor fi șterse din sistemul de gestiune al promoțiilor Kaufland Card fără a fi posibilă referirea ulterioară la acestea după o perioadă de 37 de luni.
Durata de stocare a datelor calculate despre clienți, ca urmare a folosirii funcției K-Scan, este determinată de durata de existență a contului Kaufland Card. Nivelul de încredere obținut și produsele scanate prin intermediul funcției K-Scan sunt păstrate până la ștergerea contului Kaufland Card.
Participantul are opțiunea de a denunța contractul de beneficii rezultat din programul de loialitate KauflandCard în orice moment, prin anularea voluntară a cardului Kaufland. Încetarea participării la programul de beneficii Kaufland Card este posibilă prin intermediul aplicației Kaufland - Oferte și noutăți accesând secțiunea “Ștergere cont utilizator”, prin intermediul formularului de contact destinat clienților disponibil aici, solicitând „ștergere date pentru Kaufland Card”, prin apel telefonic la numărul de telefon al Serviciului Relații Clienți: 0800 080 888 sau prin e-mail la adresa: client@kaufland.ro.
Pentru a putea da curs cererii dumneavoastră de ștergere în aplicația Kaufland – Oferte și noutăți, prin formularul de contact de pe site, prin apel telefonic sau pe e-mail la adresa dedicată este necesar să vă identificați în mod corespunzător: nume, prenume, e-mail sau număr de telefon mobil.
În cazul în care un participant denunță contractul de beneficii rezultat din programul de loialitate Kaufland Card, participarea la acest program încetează. Cu excepția contului de client Kaufland (nume de utilizator și parolă), toate celelalte date ale contului Kaufland Card (de exemplu, istoricul achizițiilor, stelele digitale rămase, participarea la concursuri, vânzări) vor fi atunci anonimizate sau șterse.
10. Criptarea datelor
Luăm măsuri de siguranță tehnice și organizatorice pentru a vă proteja cât mai bine datele împotriva accesului neautorizat. În plus față de securizarea mediului operațional, folosim metode de criptarea a datelor. Informațiile oferite de dumneavoastră vor fi transmise în formă criptată, utilizând protocolul SSL (Secure Socket Layer) și vor fi autentificate pentru a preveni utilizarea ilegală a datelor de către un terț. Puteți recunoaște această metodă pe site-ul programului, uitându-vă la bara de stare a browser-ului unde se află un simbol cu un lacăt care este închis, iar bara cu adresa începe cu „https....”
11. Drepturile persoanei implicate
Conform art. 15, alineatul 1 din RGPD, aveți dreptul de a obține gratuit informații despre datele cu caracter personal care au fost stocate de Kaufland.
În plus, aveți dreptul la rectificarea (art. 16 RGPD), ștergerea (art. 17 RGPD) și restricționarea prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal (art. 18 RGPD).
Pentru situațiile când prelucrarea datelor se bazează pe art. 6, alineatul 1 e) sau f) din RGPD, aveți drept de opoziție, conform art. 21 din RGPD. Dacă vă opuneți prelucrării datelor, aceasta va fi oprită pe viitor, cu excepția cazului în care operatorul de date cu caracter personal poate demonstra că are motive întemeiate și legitime pentru prelucrarea ulterioară și că aceste motive prevalează interesului persoanei în cauză, care a invocat dreptul de opoziție.
Conform art. 20 din RGPD, dacă ați furnizat direct datele prelucrate, datele sunt prelucrate prin mijloace automate și temeiul prelucrării este consimțământul sau contractul, aveți dreptul la portabilitate, care poate fi exercitat în cazurile prevăzute de lege.
În măsura în care prelucrarea datelor se bazează pe consimțământ, conform art. 6, paragraful 1 a) sau art. 9, paragraful 2 a) din RGPD, aveți dreptul de a revoca în orice moment consimțământul, fără a afecta caracterul legal al prelucrării anterioare.
Aveți de asemenea dreptul de a contacta Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) - la adresa www.dataprotection.ro, pentru cazurile menționate mai sus, în cazul unor întrebări sau reclamații. Acest lucru poate fi efectuat în scris sau pe e-mail.
Responsabilitatea revine autorității pentru protecția datelor din statul în care aveți domiciliul sau în care își are sediul operatorul de date cu caracter personal.
12. Datele de contact ale responsabilului pentru protecția datelor cu caracter personal
E-mail: protectiadatelor@kaufland.ro
Adresă poștală:
Kaufland Romania S.C.S.
Responsabil pentru protecția datelor
Strada Barbu Văcărescu nr. 120-144
CP 020284 Bucureşti, sector 2